Stavba ropovodu začala v roce 1961. Šlo o velkorysý projekt, unikátní, komplikovaný, ale také finančně nákladný. První tanker zakotvil v přístavu v Terstu 13. dubna 1967, první dodávka ropy byla do rafinérie v Ingolstadtu přepravena v říjnu 1967.
Ještě v roce 1967 došlo k obrácení směru čerpání ropovodem RDO (Rhein Donau Oelleitung) z Ingolstadtu do Karlsruhe.
V roce 1970 byl se systémem TAL propojen ropovod Adria Wien Pipeline (AWP) a započalo zásobování rafinérie Schwechat nedaleko Vídně.
V roce 1972 došlo ke sloučení RDO a TAL, TAL má od té doby tři větve – TAL IG (z Terstu do Ingolstadtu), TAL OR (z Ingostadtu do Karlsruhe) a TAL NE (z Ingolstadtu do Neustadtu).
Roku 1995 byl na systém TAL napojen ropovod IKL (společnosti MERO), který zásobuje ropou rafinérie v České republice.
V roce 1997 převzal TAL roli přepravce za odstavený ropovod Central European Pipeline (CEL).
Historické zajímavosti:
- doba výstavby ropovodu: 1000 dnů
- lidské zdroje zapojené do projektování a realizace prací: cca 8.000 inženýrů, techniků a dalších pracovníků z mnoha zemí
- na výstavbu ropovodu bylo použito 40.000 jednotlivých kusů potrubí – délka každého kusu 12 metrů, hmotnost 3 tuny