- V současné době přepraví ropovod TAL 43 milionů tun ropy ročně. Přímo do České republiky se přes TAL a navazující ropovod IKL dodají zhruba 3-4 miliony tun ropy každý rok.
- Díky technickým úpravám (intenzifikaci) na ropovodu TAL se množství provozní kapacity přepravované ropy zvýší až na 48 milionů tun ropy ročně. Kapacita pro Českou republiku se tak navýší až na 8 milionů tun ropy ročně.
- MERO tímto projektem zajistí dodatečnou přepravní kapacitu pro obě dvě rafinerie, které v Česku jsou.
- Kromě úprav na ropovodu TAL bude potřeba provést také dílčí úpravy na ropovodu IKL a zvážit možnosti skladovacích kapacit na tankovišti MERO Germany ve Vohburgu a na Centrálním tankovišti ropy v Nelahozevsi.
- Celkový odhad nákladů na projekt TAL-PLUS, včetně úpravy technologie MERO Germany, úpravy technologie MERO ČR a vedlejších nákladů je 1,3 mld. Kč až 1,6 mld. Kč. V případě potřeby navýšení skladovacích kapacit činí celkový odhad nákladů 2,3 mld. Kč (při kurzu 25 Kč/€).
- Finanční náklady na projekt nese společnost MERO ČR. Nebude tedy potřeba žádné financování ze státního rozpočtu.
- Realizace projektu TAL-PLUS potrvá zhruba 25 měsíců. Pokud by bylo potřeba postavit i nové skladovací nádrže, tak se období ještě prodlouží.
- Více ropy přes ropovod TAL by mělo začít proudit do Česka od roku 2025.